Anne-Wil
Anne-Wil

Content Marketeer

Alle blogs van Anne-Wil
Semmie nieuws

Wesley (rechts op de foto) en Ivo staan als Customer Success Managers iedere dag tot 22.00 uur (!) voor jou als (toekomstige) klant klaar. Wesley is de aanvoerder van het team, en Ivo is als voormalig fiscalist zijn passie achternagegaan. Waarom hebben ze gekozen voor Semmie? En waarom vinden ze hun werk zo leuk?

'Het klinkt misschien gek, maar mijn werkdag is goed als ik een kritische klant heb gesproken. En ik ervoor kan zorgen dat hij met een glimlach ophangt. Maar ach, makkelijke vragen zijn ook wel eens leuk. Hoewel, makkelijk... Ik ben wel eens ten huwelijk gevraagd, haha' antwoordt Wesley, als er gevraagd wordt naar zijn ideale werkdag.

'Om nog meer voor onze klanten te kunnen betekenen zijn we vorig jaar begonnen met het uitbreiden van ons Customer Care team', aldus Wesley. 'Na mijn tijd bij BinckBank, ben ik een jaartje harde Sales gaan doen. Waar ik achter kwam, is dat ik het pure contact met klanten miste en dus kwam deze functie als geroepen. Wat het nog leuker maakt is dat ik nu dagelijks contact heb met de afdeling bij Binck, waar ik eerder leidinggevende was.'

Onze tweede aanwinst is Ivo. 'Ik vond het tijdens mijn studie geweldig om moeilijke fiscale vraagstukken uit te pluizen. Daarom ben ik met veel enthousiasme aan de slag gegaan bij één van de grootste kantoren in Nederland. Maar dat was toch niet waar ik blij van werd. Ik merkte niks van het effect van mijn werk. Ik stopte en ging aan de slag in de horeca. Daar kwam ik erachter waar ik naar op zoek was; tevreden en blije klanten. Ondanks dat het eelt van het openen van de oesters nog op mijn handen staat, vond ik het fijn om te zien dat mensen blij worden van goede service. Toch zag ik mijzelf hier niet voor altijd werken. Toen kwam ik erachter dat de functie van Customer Success Manager bij Semmie precies bij mij past: binnen de financiële sector zorgen voor goede service, tevreden klanten en dit proces continue blijven verbeteren.'

Als aan Wesley wordt gevraagd wat in zijn ogen Customer Success Manager betekent, antwoordt hij: 'Als mensen vragen wat ik doe, zeg ik dat Customer Success Manager wat zwaar klinkt, maar dat dat wel is wat het is. Je zorgt voor het succes van je klanten. In mijn ogen moet dit standaard de insteek zijn bij een bedrijf, maar dit is nog erg vaak niet zo. We zijn ook met veel meer dingen bezig dan alleen klantcontact. Zo zorgen we ervoor dat de wensen van de klant over bijvoorbeeld ons dashboard worden doorgevoerd. Het leukste daarbij is dat er korte lijntjes zijn bij Semmie. Je zit met iedereen in dezelfde ruimte: de CEO, klantenservicemedewerker en Legal Officer, Marketing.. zo maak je snel beslissingen.'

Voor Ivo moeten klanten altijd weggaan met een fijn gevoel: ze moeten zich geholpen en gehoord voelen. 'Beleggen is eigenlijk heel persoonlijk. Je krijgt een kijkje in het leven van mensen en hoe ze nadenken over later. En dat maakt deze wereld zo interessant! Door het persoonlijke contact voel ik dat ik echt een bijdrage lever in het leven van anderen.'

Zowel Ivo als Wesley beleggen zelf ook. Ivo: 'Ik beleg zelf alleen met geld dat ik over heb, en daar beleg ik heel offensief mee. Omdat ik beleg met geld dat ik kan missen ben ik bereid meer risico te nemen.’ Wesley belegt voor meerdere specifieke doelen: 'Ik beleg voor de toekomst van mijn kinderen; een groot cadeau voor mijn vriendin; samen beleggen we voor later. We beleggen ook nog voor Burning Man. Gewoon omdat het ons gaaf lijkt, hier naartoe te gaan.'

Als we afsluitend aan Ivo vragen hoe zijn ideale werkdag eruit ziet, antwoordt hij: 'Ik ben denk ik de eerste ooit die dit zegt, maar ik vind de maandag de leukste dag van de week. Lekker veel taken en vraagstukken uit het weekend. Tussendoor wat leuke gesprekken met mijn klanten, dan is mijn dag weer goed.'

Beleggen met Semmie

Semmie maakt beleggen makkelijk

Wij regelen het beleggingsgebeuren voor je. Met helder inzicht in onze beleggingskeuzes, één duidelijke fee en eerlijk rendement.

Hoe werkt het?

Ook interessant voor jou?

Probeer Semmie uit

Je opent in 5 minuten online een rekening en vanaf €50 kun je ons al uitproberen. Semmie is dagelijks opzegbaar dus je zit nergens aan vast.

Nu starten
Risicoloos beleggen bestaat niet.
Je kunt (een deel van) je inleg verliezen.

© Semmie 2019. Kamer van Koophandel nummer 30226925. Wij zijn te vinden op Generaal Vetterstraat 75C, 1059 BT, Amsterdam.