De veiligheid van je beleggingen heeft prioriteit. Voor jou, maar zeker ook voor ons. Om je beleggingen nog beter te beschermen introduceren we tweefactorauthenticatie (2FA) bij het inloggen. Vanaf nu is het dan ook mogelijk om naast je wachtwoord in te loggen met een sms-code, en zo een extra laag beveiliging toe te voegen aan je account.
2FA: veiliger inloggen met extra verificatie
Bij tweefactorauthenticatie (2FA), ook wel tweestapsverificatie genoemd, gebruik je twee verschillende manieren om in te loggen in een account, bijvoorbeeld door middel van een wachtwoord en een sms-code. Deze veiligheidsmaatregel helpt de kans te verkleinen dat anderen toegang krijgen tot jouw account. Naast je wachtwoord moeten ze immers een sms-code invullen die naar jouw telefoon is gestuurd, en die jij in je bezit hebt.
Vanaf nu is het mogelijk om bij Semmie authenticatie via sms in te stellen. Wanneer je dit hebt geactiveerd, wordt er bij iedere nieuwe login (via zowel je laptop, PC, tablet en smartphone) om een sms-code gevraagd. Deze wordt verstuurd naar je mobiele nummer. De tweefactorauthenticatie stel je eenvoudig in via je Semmie-account.
Deze 2FA is vervolgens alleen vereist bij een nieuwe inlog waar ook om je gebruikersnaam en wachtwoord wordt gevraagd. Dit gebeurt alleen wanneer je uitlogt uit je account. Wanneer je ingelogd blijft in de app, kun je deze weer openen door het gebruik van biometrische kenmerken als gezichtsherkenning of vingerafdruk, afhankelijk van de mogelijkheden van je telefoon, en je eigen voorkeuren.
Een extra laag beveiliging
Op deze manier maken we bij Semmie gebruik van alle drie de authenticatiefactoren die er bestaan: iets dat je weet, iets dat je bent en iets dat je hebt. Bij tweefactorauthenticatie of multifactorauthenticatie wordt er om een combinatie van deze factoren gevraagd.
Een praktisch alledaags voorbeeld van tweefactorauthenticatie is pinnen in een winkel. Na het invoeren van je pinpas (iets dat je hebt) wordt er gevraagd om je pincode (iets dat je weet).
Bij Semmie maken we nu gebruik van een wachtwoord (iets dat je weet) en een sms-code (iets dat je hebt). Wanneer je ingelogd bent, kun je vervolgens gemakkelijk de app openen met biometrische kenmerken zoals gezichtsherkenning of vingerafdruk (iets dat je bent).
Hulp nodig bij het instellen?
Bekijk onze Support-sectie als je vragen hebt over het instellen van de 2FA. Ook onze klantenservice helpt je graag. Tijdens kantooruren kun je bellen naar 020 – 220 3800 voor een persoonlijk gesprek. Of stuur een bericht via onze chat voor een snel antwoord van één van onze experts. Deze chat is 7 dagen per week van 08:00 tot 22:00 uur bereikbaar.