Semmie neemt vermogensbeheerder Indexus (ook bekend van de vermogensbeheerpropositie Dexxi) over. Dankzij deze overname maakt Semmie een aanzienlijke groei door en worden meer beleggers in staat gesteld om te profiteren van ons toegankelijke platform en ons beleggingsbeleid.
De klanten van Indexus en Dexxi komen in de loop van dit jaar over. De voornaamste verbetering voor de klanten van Indexus en Dexxi is dat zij toegang krijgen tot de Semmie App en blijven profiteren van lage kosten. Daarnaast zullen zij de mogelijkheid krijgen om, net als de klanten van Semmie, te kiezen uit twee verschillende modelportefeuilles. Ook staat straks Semmie’s klantenservice 7 dagen per week, van 08:00 tot 22:00 uur, voor hen klaar.
Een gedeelde visie
Zowel Indexus als Semmie zijn partijen waarbij iedereen – ongeacht kennis en vermogen – kan beleggen. In veel opzichten zijn Indexus en Semmie dan ook vergelijkbaar. We delen een visie waarin de klant en het bieden van goede service centraal staan. Bovendien hanteren we eenzelfde passief beleggingsbeleid met drie belangrijke pijlers: spreiding, lage kosten en focus op de lange termijn.
Door deze stap te zetten kan Semmie blijven groeien, schaalvergroting doorvoeren en de dienstverlening blijven verbeteren.
Sem Jr. van Berkel, CEO en founder Semmie: “Ik ben zeer tevreden met deze ontwikkeling. Indexus Groep is een sterke naam in de vermogensbeheerwereld en bezit ruim 25 jaar aan beleggingservaring. Door de vele overeenkomsten tussen ons als partijen ben ik ervan overtuigd dat de Dexxi klanten ook tevreden kunnen zijn met deze ontwikkeling. We delen dezelfde visie en versterken elkaar op het gebied van kennis en service. Deze overname is daarbij ook een stap vooruit om de ambities die we binnen de Semmie groep hebben, te kunnen bewerkstelligen.”
Martijn Receveur, Managing Partner Indexus Groep: “We zijn zeer verheugd om samen met Semmie verder te gaan. Met ons eigen label Dexxi hadden we al focus op online, maar nu we onze krachten bundelen versnellen we deze ontwikkeling. Verder kunnen we onze kracht op het gebied van relatiebeheer nu bundelen met het digitale beleggingsplatform van Semmie. Daardoor verbetert de kwaliteit van onze dienstverlening aan onze bestaande klanten. We kijken er naar uit om vanuit deze nieuwe basis samen verder te groeien naar de toekomst.”
Wat merk je als klant van Semmie van deze ontwikkeling?
Als klant van Semmie mag je dezelfde kwaliteit dienstverlening verwachten van ons zoals je nu gewend bent. We blijven ons – zoals altijd – inzetten voor goede prestaties van onze portefeuilles, staan 7 dagen per week voor je klaar en werken dagelijks aan de uitbreiding en verdere optimalisatie van onze dienstverlening. Als we nieuwe wijzigingen gaan doorvoeren laten we je het weten.
Wil je meer weten over deze stap? Neem dan een kijkje bij de veelgestelde vragen in ons Support Center, of stuur ons een berichtje via de chat.
Lees ook het persbericht voor meer informatie.