Semmie wint IEX Gouden Stier voor best gewaardeerde beleggingsplatform

Door Thomas van der Lee op 29 maart 2024, leestijd: 5 minuten

Meer dan 5.500 beleggers hebben Semmie verkozen tot best gewaardeerde beleggingsplatform van 2023. Op 28 maart heeft Semmie de IEX Gouden Stier in ontvangst mogen nemen in de categorie ‘Best gewaardeerde beleggingsplatform/app’. Sem Jr. van Berkel, CEO van Semmie, reageerde met trots: “We zijn enorm blij met deze erkenning. Onze klanten hebben massaal op Semmie gestemd en hun waardering uitgebracht. Dit is precies waar we het voor doen, en daarom wil ik hen van harte bedanken voor hun vertrouwen en stem.”

Ieder jaar worden de IEX Gouden Stieren uitgereikt aan vermogensbeheerders, beleggingsinstellingen en andere financiële partijen in diverse categorieën. De nominaties worden vastgesteld op basis van consumentenonderzoek door cross-mediaal beleggersplatform IEX. Naast de winst van de Gouden Stier voor ‘best gewaardeerde beleggingsplatform/app’, is Semmie verkozen tot Beste Keuze in de categorieën ‘beste online beleggingsoplossing’ en ‘beste klantenservice’.

Hoge score op gebruiksvriendelijkheid

De ambitie en drive die Semmie heeft om vermogensbeheer naar een hoger niveau te tillen, werd ook door de jury opgemerkt:

“Semmie is zeer ambitieus en timmert hard aan de weg. Het bedrijf nam afgelopen jaar Indexus en Index Capital (winnaar van 3 IEX Gouden Stieren) over. Ook heeft Semmie zijn propositie voor pensioenbeleggen vorig jaar vergroot met een uitkerende lijfrenterekening en geïnvesteerd in uitbreiding van het relatiebeheer. Semmie behaalde de hoogste score bij particuliere beleggers, die vooral waardering hebben voor de service/helpdesk en de gebruiksvriendelijkheid van de app en de website.”

Over het platform van Semmie had de jury het volgende te vertellen: “Beleggers weten de app en het platform van Semmie zeer te waarderen: meer dan 95% van de klanten gaf in het Nationaal Beleggersonderzoek van IEX aan (zeer) tevreden te zijn over de gebruiksvriendelijkheid ervan.”

“Semmie behaalde de hoogste score bij particuliere beleggers, die vooral waardering hebben voor de service/helpdesk en de gebruiksvriendelijkheid van de app en de website”

– Vakjury IEX.nl

Een bekroning van mentaliteit

Als Chief Product & Technology Officer (CPTO) is medeoprichter Lodewijk Kalden eindverantwoordelijk voor de ontwikkeling van de digitale diensten binnen Semmie. “Als team zijn we continu ons platform en de processen erachter aan het verbeteren”, vertelt hij. “En dat doen we allemaal zelf, zodat we snel kunnen schakelen. Je ziet nu dat deze aanpak z’n vruchten afwerpt. Na jaren van bouwen en verder optimaliseren is dit een nieuwe bevestiging van dat wat we doen, goed is.

Wie beleggers anno 2024 optimaal wil bedienen, moet in de eerste plaats beschikken over een sterk platform. Dit is niet alleen vanwege het belang van gebruikerservaring, maar ook omdat het een onmisbare schakel is in de service naar de klant toe. Zo helpt het onze klantenservice en relatiebeheerders om de klant snel en deskundig van dienst te zijn en hen verder te helpen bij het behalen van hun financiële doelen. De digitale dienstverlening ondersteunt hierbij, terwijl de persoonlijke relatie leidend blijft.

Dat is waarom Semmie als vermogensbeheerder veel tijd en energie steekt in het optimaliseren en doorontwikkelen van het platform waar alle speerpunten van Semmie samenkomen: gebruiksgemak, klantenservice, kennisdeling én transparantie.”

Een platform dat groei mogelijk maakt

Het afgelopen jaar heeft Semmie twee overnames gedaan. Zowel Indexus Groep als Index Capital zijn in 2023 onderdeel geworden van Semmie en het beleggingsplatform van Semmie heeft hier een belangrijke rol in gespeeld. Het digitale platform draagt namelijk bij aan de verbetering van de kwaliteit van de geboden dienstverlening. Het zorgt er tevens voor dat de toenemende wet- en regelgeving geen vertragende factor vormt. Daarnaast maakt het mogelijk dat er concurrerende tarieven aangeboden kunnen worden, zonder dat er concessies worden gedaan aan de geboden service.

Beide partijen zagen de kracht en mogelijkheden van het platform in, terwijl Semmie zich tegelijkertijd versterkte met toegewijde relatiebeheerders. Persoonlijk contact en aandacht voor de klant dat leunt op een platform voor de toekomst. Daar profiteert iedereen van.

Digitaal én persoonlijk wanneer gewenst

Via ons platform heb je als belegger 24/7 inzicht in de prestaties van je portefeuille en kun je veel eenvoudig zelf regelen, zoals het openen van een nieuwe rekening of bijstorten wanneer gewenst. Het digitale platform is echter geen vervanging voor persoonlijk contact. Onze klantenservice is namelijk zeven dagen per week van 08:00 tot 22:00 uur bereikbaar en onze relatiebeheerders denken proactief mee wanneer gewenst.

Onze beleggers bepalen wanneer zij behoefte hebben aan contact, en regelen online hun zaken wanneer hen dat uitkomt. Dat, samen met onze met zorg samengestelde portefeuilles tegen zo laag mogelijke kosten, is waar vermogensbeheer bij Semmie om draait.

In ruim vijf jaar tijd groeide Semmie uit van goed idee naar een vermogensbeheerder met circa 1 miljard aan beheerd vermogen. Benieuwd naar het ontstaan van Semmie en de ontwikkeling van ons platform? Lees dan het hele interview met CPTO Lodewijk: “Samen kom je tot het beste platform.