Service zoals service hoort te zijn

Door Thomas van der Lee op 12 februari 2025, leestijd: 4 minuten

De financiële wereld digitaliseert in hoog tempo, maar sommige zaken blijven vragen om persoonlijk contact. Juist bij het beheren van vermogen is het belangrijk dat er ruimte blijft voor persoonlijke aandacht en maatwerk. Daarom combineert Semmie het beste van twee werelden: een gebruiksvriendelijk digitaal beleggingsplatform waarmee je alles kunt regelen zoals gewenst, en persoonlijke ondersteuning wanneer dat nodig is.

Hybride dienstverlening als standaard

Het uitgangspunt bij Semmie is eenvoudig: als klant bepaal jezelf hoe je geholpen wil worden. Via ons bekroonde beleggingsplatform kun je zelfstandig de voortgang van je beleggingen inzien, informatie vinden over waarin belegd wordt en ook storten of opnemen is elk moment van de dag mogelijk.

Tegelijkertijd staat er een team van klantenservice experts en relatiebeheerders klaar voor persoonlijk advies en ondersteuning wanneer dit gewenst is. Deze hybride aanpak zorgt ervoor dat iedere belegger de ondersteuning krijgt die bij hem of haar past. Of het nu gaat om een ervaren belegger die weet wat hij of zij wil, of iemand die net begint en behoefte heeft aan meer begeleiding.

Direct contact

De klantenservice is dagelijks bereikbaar van 08:00 tot 22:00 uur via de chat. Semmie kiest daarbij bewust voor persoonlijk contact. In plaats van chatbots zorgen we ervoor dat klanten direct met een medewerker spreken. Als je vragen hebt over je vermogen of je beleggingsrekening wil je namelijk direct in contact komen met een expert die met je mee kan denken.

Als je vragen hebt over je vermogen of je beleggingsrekening wil je direct in contact komen met een expert die met je mee kan denken.

Voor meer complexe vragen of persoonlijk advies kunnen Premium klanten terecht bij hun vaste relatiebeheerder. Deze relatiebeheerders bouwen een langdurige relatie op met hun klanten, leren hun doelen en voorkeuren kennen, en kunnen daardoor gericht ondersteuning bieden en adviseren. Ze zijn het vaste aanspreekpunt voor strategische vragen over de portefeuille en fungeren als persoonlijke begeleider bij belangrijke financiële beslissingen.

Continue verbetering door klantfeedback

Direct contact met klanten is niet alleen waardevol voor de service die we bieden, maar ook voor de verdere ontwikkeling van Semmie. Het werkt daardoor twee kanten op. Feedback en suggesties van klanten helpen ons aanbod, ons platform en de dienstverlening verder te verbeteren. Wanneer klanten vragen hebben of knelpunten ervaren, gebruiken we hun feedback om verbeteringen aan ons platform door te voeren en onze dienstverlening verder te verbeteren. Doordat klantenservice, relatiebeheerders en het developmentteam nauw samenwerken, kunnen we snel inspelen op wensen en verwachtingen. Deze aanpak draagt bij aan de kwaliteit die we nastreven – iets wat werd erkend met een IEX Gouden Stier nominatie voor ‘Beste klantenservice’.

Technologie in dienst van persoonlijk contact

Hoewel technologie een steeds grotere rol speelt in de financiële dienstverlening, blijft persoonlijk contact bij Semmie centraal staan. Het digitale platform is ontwikkeld om dit persoonlijke contact te ondersteunen en versterken, niet om het te vervangen. Deze combinatie zorgt ervoor dat klanten altijd kunnen rekenen op de juiste ondersteuning, op een manier die bij hen past.

Wil je meer informatie over Semmie, ons platform of in contact komen met ons? Het team van Customer Service Specialisten en relatiebeheerders staat 365 dagen per jaar klaar om te helpen – via chat, telefoon of e-mail.