Semmie in de spotlight

Waardering is waardevol

Door Thomas van der Lee op 17 februari 2022 - leestijd: 5 min
Waardering is waardevol
Semmie in de spotlight

In Semmie in the spotlight maak je kennis met de mensen achter Semmie. Deze keer staat Jim in de spotlight. En misschien ken je Jim al, want Jim is onderdeel van ons klantenservice-team. Deze goedlachse collega zet zich dagelijks voor de volle 100% in om onze klanten de optimale klantervaring te bieden.


Een toevallige match

Ik liep eigenlijk toevallig tegen Semmie aan. Ik was net terug uit Noord-Ierland waar ik een paar jaar heb gewoond en gewerkt. Ik had daar een leuke baan maar uiteindelijk was het tijd om terug naar Nederland te gaan. Daarbij was ik op zoek naar een functie met betekenis bij een interessant bedrijf. En toen kwam Semmie op mijn pad. Semmie was op zoek naar iemand die het klantenservice team kon versterken. Het goede gevoel aan beide kanten was er meteen.

Als onderdeel van team klantenservice ben je het directe aanspreekpunt van de klant. Of het nu gaat om een berichtje via de chat, mail of via de telefoon: alle vragen die onze klanten hebben beantwoord ik met plezier.”


Zowel voor als achter de schermen bezig

“Ik probeer onze klanten zo goed mogelijk te assisteren en ervoor te zorgen dat we ze een zo goed mogelijke klantervaring bieden. Daarbij helpt het natuurlijk dat we elke dag voor hun klaarstaan, ook in de weekenden en op feestdagen zijn we bereikbaar. Klantcontact is trouwens wel slechts een deel van mijn takenpakket, want klantenservice is veel meer dan alleen klanten te woord staan.

Veel van m’n werkzaamheden vinden namelijk plaats achter de schermen. Ik houd me ook bezig met het openen en activeren van rekeningen, het controleren van aanvragen, het monitoren van transacties en ik bijt me graag vast in iets als het niet gaat zoals het moet gaan. Laatst kwamen de stortingen niet goed door. Dan is het aan mij om me in het systeem vast te bijten en te zoeken naar de oplossing. En dan geeft het altijd een goed gevoel als je de oplossing vindt en alles weer werkt zoals het zou moeten.

Mocht de klant hier hinder van ondervinden dan zorg ik er altijd voor dat ze zo goed mogelijk geïnformeerd worden. En ik merk dat klanten het waarderen als je ze tijdig informeert en ze op de hoogte houdt. De waardering van de klant maakt het dankbaar werk.”


“De waardering van klanten maakt het dankbaar werk”


Ervaring is goud waard

“Zelf beleg ik ook. De ervaring die ik zo heb opgedaan maakt het nog makkelijker om de mensen die ik spreek te helpen. Want de vragen die ik mezelf ooit heb gesteld, die stellen zij zichzelf ook. ‘Wat is het beste moment om te beginnen?’ en ‘Moet ik überhaupt wel beginnen?’ zijn vragen die vaak terugkomen.

Ik denk dat je eigenlijk gewoon moet beginnen met beleggen. Dan zal je zien dat beleggen minder spannend is dan het lijkt. Door gewoon te starten merk je dat het niet zo eng is dan dat aanvankelijk gedacht wordt. Natuurlijk kan je inleg minder waard worden en moet je realiseren dat je risico’s loopt maar heel spannend hoeft het niet te zijn. Zeker niet als je je geld laat beheren door een vermogensbeheerder zoals Semmie.”



Teamgevoel

“Niet alleen leer ik zelf veel en kan ik me goed ontwikkelen, ook Semmie maakt een mooie ontwikkeling door. We zijn als bedrijf hard aan het groeien en het is gaaf om daar deel van uit te maken. Vooral omdat het kansen biedt en ik mijn ambities bij Semmie kan realiseren. De snelle groei van de organisatie maakt het namelijk mogelijk dat ik me kan specialiseren in datgeen waar ik energie uit haal, en dat geeft weer energie.

Die energie zie je trouwens overal terug. Binnen Semmie is er een gezamenlijk doel wat we willen bereiken en daar werkt het hele team hard voor. Dat is één van de zaken die het team verbindt, maar er zijn meer overeenkomsten tussen de mensen bij Semmie. Natuurlijk is iedereen anders, maar er zijn wel veel factoren die elke Semmie medewerker deelt. Iedereen is open, vriendelijk en energiek. Dat straalt wel van het team af.

Natuurlijk kost het tijd om te weten bij wie je moet zijn als je nieuw bent, maar iedereen helpt elkaar graag. Wat meehelpt is dat we veel leuke dingen samen doen: uitjes, vrijdagmiddagborrels en soms organiseren we zelfs in het weekend activiteiten waarbij we samenkomen. Dat is belangrijk voor het teamgevoel en zorgt ervoor dat je elkaar nog beter leert kennen.

Dankzij de impact van het coronavirus is dat nu wel lastiger om te doen dan voorheen omdat er natuurlijk voor een groot deel thuisgewerkt wordt. Het liefste ga ik wel naar kantoor, het sociale aspect van werk is voor mij belangrijk. Ik denk dat ik daarom werken bij de klantenservice ook zo leuk vind.”

Thomas van der Lee
Thomas van der Lee

Content Director

Alle blogs van Thomas van der Lee

Thomas verdiept zich graag in ingewikkelde beleggingsmaterie. Door zijn creativiteit kan hij een verhaal altijd op de Semmie-manier overbrengen op de lezer: helder, toegankelijk en to-the-point.

Ook interessant voor jou?

Scherp sinds de start
Semmie in de spotlight
Scherp sinds de start
Techniek + creativiteit = kwaliteit
Semmie in de spotlight
Techniek + creativiteit = kwaliteit
Een verhaal vangen in één beeld
Semmie in de spotlight
Een verhaal vangen in één beeld
S

Beleggen met Semmie

Wij beleggen voor jou. Met helder inzicht in onze beleggingskeuzes, één duidelijke fee en eerlijk rendement.

Hoe werkt het