Bij Semmie profiteren jouw klanten van onze jarenlange beleggingsexpertise, gecombineerd met een bekroond en gebruiksvriendelijk digitaal platform. Hoe ondersteunt Semmie jou bij het zo goed mogelijk bedienen van je klanten?
Een passende beleggingsoplossing
Semmie biedt diverse rekeningen (bijvoorbeeld persoonlijk, lijfrente, zakelijk en kindrekeningen) aan zodat je optimaal kunt inspelen op de verschillende behoeften van je klanten. Klanten hebben daarbij de mogelijkheid om te beleggen in 3 verschillende modelportefeuilles en 4 verschillende risicoprofielen. Zo belegt je klant altijd op een passende wijze.
Het Semmie Adviseursportaal
Sinds de oprichting van Semmie hebben we geïnvesteerd in het ontwikkelen van een digitaal platform, waardoor klanten 24/7 hun portefeuille onder handbereik hebben via onze gebruiksvriendelijke app. In 2023 hebben we hier met trots het Semmie Adviseursportaal aan toegevoegd.
In het Semmie Adviseursportaal kun je als adviseur je klanten helpen bij het openen van een beleggingsrekening en monitoren of het doel van de klant realistisch en on track is.
Zo kun je een rekening voor je klant aanmaken:
Toekomstgericht platform
Doordat we alle disciplines zelf binnenshuis hebben, van IT tot Design en van Legal tot Business Intelligence, zijn we in staat het Semmie platform en het Adviseursportaal te blijven doorontwikkelen. Vanzelfsprekend maken we daarbij gebruik van technische ontwikkelingen en houden we rekening met de nieuwste wet- en regelgeving.
Zeker op het gebied van wet- en regelgeving komt er de komende jaren veel op de sector af. Semmie zal bij het doorontwikkelen van haar Adviesportaal hier altijd rekening mee houden.
Tijdsbesparing
Dit Adviseursportaal bespaart je tijd. Semmie kan je helpen om tijd te besparen door veel taken te automatiseren. Het openen van een rekening verloopt eenvoudig en snel, en er wordt automatisch een beleggingsplan gegenereerd.
Kennisdeling
Kennisdeling is belangrijk voor Semmie, zowel wat betreft onze klanten als de adviseurs met wie we samenwerken. Denk bijvoorbeeld aan onze artikelen en onze maandelijkse nieuwsbrieven, waarin we informatie delen over onder andere onze dienstverlening en ontwikkelingen van de financiële markten. Ook onderwerpen als belasting en het pensioen komen aan bod.
Deze kennis en informatie kun je gebruiken om je klanten beter van dienst te zijn. Zo is het mogelijk de artikelen in een PDF of Word-document te ontvangen en met bronvermelding te plaatsen op je eigen website en in je nieuwsbrief.
We staan voor je klaar
Onze klantenservice is 7 dagen per week van 08:00 tot 22:00 uur bereikbaar via de chat en telefonisch tijdens kantooruren. We denken graag met je mee en vinden het belangrijk dat je vragen snel beantwoord worden. Met hetzelfde enthousiasme staan we klaar voor je klanten. Onze deskundige medewerkers kunnen direct via het portaal meekijken om te zien waar de vraag specifiek over wordt gesteld. Hierdoor kan er geen miscommunicatie ontstaan en kunnen vragen snel worden beantwoord.
Volledig vermogensbeheer
Semmie heeft als vermogensbeheerder de zorgplicht en is verantwoordelijk voor het uitvoeren van de transacties. Wij focussen ons op het beleggen en het beheren van de rekening, zodat jij als adviseur daar geen omkijken naar hebt. Jouw expertise wordt door Semmie aangevuld met jarenlange beleggingservaring. Daar heeft je klant profijt van.