Begin ook goed voorbereid met beleggen  -  Download e-book

Klant worden
bij Semmie.

Open zelf binnen enkele minuten online een
beleggingsrekening. Liever persoonlijk contact?
Maak een afspraak. We helpen je graag op weg.

Liever persoonlijk contact?
Maak een afspraak.

Afspraak maken.

Beleggingsdoel
Beleggingshorizon
Verwacht in te leggen vermogen

Veelgestelde
vragen.

Hoe open ik een rekening?

Je kunt een rekening openen via de app of via de browser. Liever persoonlijk contact? Maak hier een afspraak, we helpen je graag.

Bij het openen van een rekening heb je de keuze uit een rekening voor jezelf, voor jou en je partner, je kind of je kleinkind of je kiest voor een lijfrenterekening of zakelijke rekening.

Om een rekening te openen bij Semmie doorloop je een aantal stappen. Je wordt gevraagd om persoonlijke en financiële gegevens in te vullen, en je wordt gevraagd een kopie te maken van een geldig legitimatiebewijs die je vervolgens meestuurt. De ingediende gegevens worden gecontroleerd om jou te beschermen tegen mogelijke identiteitsfraude. Als alles compleet en correct is, wordt er een rekening voor je geopend. Wij gaan dan meteen voor je aan de slag.

Hoelang duurt het voordat mijn rekening is geopend en geactiveerd?

Zodra je het proces om een rekening bij Semmie te openen hebt doorlopen gaan we meteen voor je aan de slag. Vervolgens vinden de volgende stappen plaats:

1. Semmie checkt je gegevens

We checken eerst of we alle benodigde gegevens binnen hebben en voeren de wettelijke controles uit. Mist er nog iets? Dan krijg je een melding in je dashboard.

2. Je rekening wordt geactiveerd

Zodra je gegevens compleet zijn, gaan we je rekening activeren. Over het algemeen duurt dit enkele werkdagen. Je krijgt bericht van ons zodra je rekening actief is. Mocht je hier nog vragen over hebben neem contact met ons op via de chat.

3. We starten met beleggen

Nadat jouw rekening actief is, starten we op het eerstvolgende handelsmoment met beleggen. Omdat Semmie iedere werkdag handelt, gaan we er in de regel van uit dat je storting binnen één werkdag belegd wordt. Vervolgens duurt het nog ongeveer één werkdag voordat je alle
nieuwe beleggingen in het dashboard ziet.

Wat voor soort rekening kan ik openen?

Je kan bij Semmie zes soorten rekeningen openen:

  • Een rekening voor jezelf,
  • Een rekening voor jou en je partner (en/of rekening),
  • Een rekening voor je minderjarige kind,
  • Een rekening voor je kleinkind,
  • Een lijfrenterekening om (extra) bij te sparen voor je pensioen,
  • Een uitkerende lijfrenterekening om je opgebouwde pensioen periodiek uit te keren,
  • Een zakelijke rekening.

Het openen van een rekening kan eenvoudig via de app en online. De app is simpel en snel te downloaden en te installeren. Open je een rekening liever online? Klik dan hier om je eerste rekening bij Semmie te openen.

Beleggen jullie voor mij of moet ik het zelf doen?

Wij beleggen voor jou. Het enige wat jij hoeft te doen is een rekening openen en een bedrag storten. We helpen je bij het kiezen van het juiste beleggersprofiel en laten zien wat we doen met jouw geld. Bepaal zelf hoe actief je ons volgt op je eigen dashboard en heb je vragen? Geen probleem. Stel ze ons gerust via de chat. We zijn 7 dagen per week bereikbaar, van 08:00 tot 22:00 uur.

Hoe kan ik de ontwikkelingen van mijn Semmie rekening volgen?

De ontwikkelingen van je Semmie rekening volg je via je dashboard. Iedere klant bij Semmie heeft een eigen dashboard. Hier kan je alle relevante informatie over jouw rekening 24 uur per dag, 7 dagen per week inzien. Om meteen in te loggen in je dashboard en de ontwikkeling van je Semmie rekening te volgen open je de app of ga je naar mijn.semmie.nl.

Heb je vragen? Geen probleem. Stel ze gerust online via onze chatfunctie. We zijn 7 dagen per week bereikbaar, van 08:00 tot 22:00 uur.