Cliëntbeheer

Hoe maak ik een rekening aan voor een cliënt?

Het aanmaken van een rekening via het Semmie Adviseursportaal is eenvoudig. Het proces begint met het maken van een nieuw voorstel, waarbij je het rekeningtype kiest en de gebruikersgegevens invult, inclusief de vergoeding. Je kunt meerdere 'Quick Plans' genereren om resultaten in verschillende scenario's te tonen om zo tot het gewenste voorstel te komen.

Om een rekening aan te maken, klik je rechtsboven op de groene knop 'Rekening aanmaken'. Je wordt gevraagd om te bevestigen. Op het volgende scherm kun je de cliënt onboarden: persoonlijke gegevens, kennis- en ervaringstoets, risicobereidheid en duurzaamheidsvoorkeur. De volgorde bepaal je zelf. Na het invullen van alle gegevens kun je de cliënt uitnodigen om de laatste stappen te doorlopen.


Bekijk onze video-uitleg


Indien de cliënt al een Semmie rekening heeft, dan ontvangt de cliënt een uitnodiging voor de nieuwe rekening waarbij de gegevens uit het beleggingsvoorstel zijn overgenomen. De cliënt hoeft dan enkel nog de uitnodiging te accepteren waarmee je als adviseur toegang krijgt tot de rekeninggegevens.

Wil je een rekening aanmaken voor een nieuwe cliënt? Dan kom je terecht op het rekeningoverzicht. Als adviseur raden we je aan om te starten met het onboarden van een persoon. Hier vul je de NAW-gegevens in, en upload je het paspoort van je cliënt. Vervolgens kan je naar kennis en ervaring, risicobereidheid en duurzaamheidsvoorkeur gaan. Zodra de gegevens van een persoon volledig zijn ingevuld, worden al deze verschillende categorieën als afgevinkt weergegeven. Wanneer alle gegevens ingevuld zijn wordt er naast het geselecteerde risicoprofiel van de adviseur ook een advies van Semmie gegeven. Mocht het zo zijn dat het geselecteerde risicoprofiel te veel afwijkt van het Semmie advies, dan wordt dit kenbaar gemaakt. In het geval van een gezamenlijke rekening heb je voor het risicoprofiel de gegevens van beide partners nodig.

Wanneer alle gegevens zijn ingevuld, kun je de cliënten uitnodigen. Uiteraard is het niet nodig dat alles ingevuld is vooraf, de onderdelen die niet ingevuld zijn, zullen door de cliënt zelf ingevuld moeten worden nadat zij de uitnodiging voor het openen van een rekening hebben geaccepteerd. Zodra de cliënt jouw uitnodiging heeft geaccepteerd vind je de rekening terug in het adviseursportaal onder ‘Beleggingsrekeningen’. Wanneer je op de desbetreffende rekening klikt, kom je via de knop ‘Gegevens wijzigen’ weer op hetzelfde rekeningoverzicht terecht waar je gegevens kunt wijzigen.

Antwoord op je vraag niet gevonden? Vraag het gerust via de chat.

Open de chat