In dit verband maken we onderscheid tussen twee soorten cliënten: degenen die al een Semmie-rekening hebben en degenen die nog geen Semmie-rekening hebben.
Als het om een bestaande Semmie-cliënt gaat, ontvangt diegene een e-mail met het verzoek om de beleggingsrekening die jij hebt aangemaakt, af te ronden. Vervolgens doorloopt de cliënt het onboardingproces voor het openen van een rekening. De onderdelen in de onboardingprocedure variëren afhankelijk van het soort rekening en de bekende gegevens bij Semmie.
Als de cliënt nog geen rekening heeft bij Semmie, ontvangt diegene een e-mail met het verzoek om zijn of haar Semmie-account te activeren, nadat jij je voorstel naar de cliënt hebt gestuurd. Via deze e-mail wordt de cliënt gevraagd om de beleggingsrekening bij Semmie af te ronden.
Door op de knop in de e-mail te klikken, doorloopt de cliënt het onboardingproces voor het openen van een rekening. De aanwezige onderdelen in de onboardingprocedure variëren afhankelijk van het soort rekening en de reeds ingevulde gegevens.