Waar kunnen
we je mee helpen?

Hoe stel ik sms-authenticatie (2FA) in bij Semmie?

Om je account extra te beveiligen, kun je bij Semmie sms-authenticatie (2FA) instellen. Dit kun je op twee verschillende manieren activeren:

Sms-authenticatie instellen via de app

Kies allereerst rechtsonder in het scherm voor ‘Account’ om naar je instellingen te gaan. Klik vervolgens onder het kopje ‘Account’ op ‘Beveiliging’. Daar vind je, afhankelijk van de mogelijkheden van je telefoon, de mogelijkheid om op de app in te loggen met gezichtsherkenning of een vingerafdruk.

Onder het kopje ‘Account’ vind je de mogelijkheid om authenticatie via sms in te stellen. De app neemt je mee in een stappenplan om de 2FA te activeren. Druk allereerst in het introductiescherm op ‘Volgende’. Er wordt een sms- code verstuurd naar het mobiele nummer die bij Semmie bekend is.

Vul de code in die je per sms hebt ontvangen. De app geeft een bevestiging wanneer het instellen van de authenticatie is gelukt.

Sms-authenticatie instellen via mijn.semmie.nl

De sms-authenticatie stel je op mijn.semmie.nl in door allereerst op ‘Account’ te klikken in het linkermenu en vervolgens te kiezen voor ‘Beveiliging’. Onder het kopje ‘Account’ kun je authenticatie via sms aan- en uitzetten.

Je voert ter bevestiging de code in die naar het mobiele nummer is gestuurd dat bij Semmie bekend is. Is de code incorrect? Kies dan voor de optie om een nieuwe code te ontvangen.

Je krijgt een bevestiging te zien als de authenticatie is ingesteld.

Telefoonnummer niet meer up-to-date?

Heb je geen sms-code ontvangen? Dan kan het zijn dat je telefoonnummer in onze administratie niet meer up-to-date is. Bij het bevestigen van de sms-code zie je (gedeeltelijk) naar welk mobiele nummer de code is verstuurd.

Is dit niet je huidige nummer? Ook deze pas je aan onder ‘Account’ -> ‘Beveiliging’. Onder ‘Authenticatie via sms’ zie je ‘Mobiele nummer’ staan.