Hoe ziet het onboarding-proces voor nieuwe klanten eruit?
Hiervoor maken we onderscheid tussen twee soorten klanten: degenen die nog geen Semmie-rekening hebben en degenen die al een Semmie-rekening hebben.
Wanneer de klant nog geen Semmie-rekening heeft
Als de klant nog geen rekening heeft bij Semmie, ontvangt diegene een e-mail met het verzoek om zijn of haar Semmie-account te activeren. Via deze e-mail wordt de klant gevraagd om de beleggingsrekening bij Semmie af te ronden.
Door op de knop in de e-mail te klikken, doorloopt de klant het onboarding-proces voor het openen van een rekening. De aanwezige onderdelen in de onboarding-procedure variëren afhankelijk van het soort rekening en de reeds ingevulde gegevens. Als adviseur kies je zelf in welke mate je de onboarding samen met je klant doorloopt. Wanneer je ervoor kiest om je klant zoveel mogelijk te ontzorgen en alles gezamenlijk in te vullen, hoeft je klant de gegevens vervolgens alleen nog te controleren en een identificatiestorting te doen.
Bekijk onderstaande video voor meer informatie en een kijkje in het onboarding-proces:
Wanneer de klant al een Semmie-rekening heeft
Als het om een bestaande Semmie-klant gaat, ontvangt diegene een e-mail met het verzoek om de beleggingsrekening die jij hebt aangemaakt, af te ronden. Vervolgens doorloopt de klant het onboardingproces voor het openen van een rekening. De onderdelen in de onboardingprocedure variëren afhankelijk van het soort rekening en de bekende gegevens bij Semmie.